شبکه املاک

خرید و فروش ملک در آمریکا

دوشنبه, ۲۶ شهریور ۱۳۹۷، ۰۶:۰۴ ب.ظ

همانطور که در همه جای دنیا مرسوم است، مشاورین املاک اگر خریدار را به فروشنده متصل کنند و بتوانند ملکی را بفروشند یا برای مشتری شان ملکی را خریداری کنند، درصدی از پول فروش یا خرید آن ملک را به عنوان پورسانت دریافت می کنند. این سهم در آمریکا معمولا بین سه تا چهار درصد از کل مبلغ معامله را شامل می شود. اما امروزه در آمریکا به دلیل کاهش قیمت مسکن، صاحبان املاک به این نتیجه رسیده اند که به جای پرداخت سود سه درصدی به مشاورین املاک که کارکرد چندان مفیدی هم ندارند، خودشان شخصا برای فروش یا خرید ملک اقدام کنند.


بخشی از این افراد با طراحی پوستر ها و بنر ها و ارسال ایمیل های تبلیغاتی در صدد جلب نظر خریدارن املاک هستند و به طور کامل می توانند نقش یک مشاور املاک را برای خریداران مختلف ایفا کنند. چنین پروسه ای در سال های گذشته بسیار کم و نادر بوده اما در سال های اخیر به شدت فزونی گرفته است.


فروشندگان املاک به راحتی به ارائه ی توضیحات مختلف در خصوص بنا می پردازند، اتاق ها، آشپزخانه، بالکن و انباری را به خریداران نشان میدهند و درباره ی امکانات بنا توضیح می دهند، حتی گاهی از مهندس معمار ساختمان مد نظر هم در جلسات شان استفاده می کنند تا در خصوص تجهیزات به کار رفته، روند ساخت سازه و غیره به مشتری توضیح دهد. در چنین جلساتی حتی درخواست های مشتری برای ایجاد تغییرات در ساختمان نیز مورد بررسی های فنی قرار می گیرد و با صلاح دید مهندس معمار پذیرفته یا رد می شود.


این دسته از مالکین اذعان می کنند که فروش بی واسطه و مذاکره با خود مشتری می تواند به انجام یک معامله ی خوب و رضایت بخش ختم شود.


با این حال معمولا فروشندگانی که زمان در فروش ملک برایشان اهمیت بیشتری دارد تا فروش به بالاترین قیمت، با مراجعه به یکی از دفاتر مشاوره ملکی ملک خود را به آن دفتر برای فروش ارجاع می‌دهند. این دسته از افراد معتقدند که وقت این را ندارند تا در نقش یک فروشنده دوره گرد ظاهر شوند.


در این بازار کساد فروش مسکن، عده ای فروشندگان برای اینکه ملک خود را به سرعت به فروش برسانند، دست به ابتکارات جالبی می زنند. تغییر دکوراسیون منزل، اصلاح خرابیهای ساختمان، تلاش برای زیباتر جلوه دادن ساختمان و بزرگتر جلوه دادن اتاق خواب ها یا آشپزخانه و سر وسامان دادن به فضای سبز جلوی منزل از این دست اقدامات هستند.


بر اساس آمارهای رسمی، در سال ۲۰۰۶ بیش از ۲۰درصد از خریداران و فروشندگان مسکن در آمریکا بدون کمک مشاور ملکی خانه خود را خریده‌اند یا به فروش رسانده‌اند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی