شبکه املاک

۴ مطلب در شهریور ۱۳۹۷ ثبت شده است

در همه  جای دنیا سبک  زندگی، عادت های غذایی، استانداردها و ایده آل های زندگی  برای هر فرد متفاوت است.  وقتی کسی تصمیم به مهاجرت می گیرد، باید تمام جوانب کار را بسنجد، شرایط زندگی در یک کشور دیگر، تفاوت های فرهنگی، سیاسی و مذهبی، غم غربت و تمام هزینه های مالی، عاطفی برای زندگی در کشور دیگر را در نظر بگیرد و با دیدی وسیع اقدام به مهاجرت کند. در این مطلب در خصوص شرایط زندگی در لس آنجلس صحبت خواهیم کرد. شهر مهاجر پذیر که ایرانی های بی شماری را در خود جای داده است.

 

وضعیت آب و هوایی

 

لس آنجلس به خاطر داشتن آب و هوای مناسب در جهان مشهور است. گفته می شود اب و هوای این شهر شباهت بسیاری به منطقه ی شمالی ایران دارد با این تفاوت که هوای شرجی شمال را در لس آنجلس مشاهده نخواهید کرد. شهرهای ساحلی معمولا در تمام طول سال هوای گرم مطلوبی دارند و زمستان‌ آن‌ها کمی خنک و همراه با وزش باد است، در حالی که نواحی داخلی مانند سان فرناندو والی ممکن است در طول زمستان کاملا سرد و در هنگام تابستان کاملا گرم باشند. در بیشتر طول سال آب و هوا کمترین نگرانی را برایتان به وجود خواهد آورد. شاید یکی از دلایل جذب این میزان مهاجر ایرانی، اب و هوای مطلوب آن باشد. چرا که به نقل از بی بی سی چیزی بین 350 تا هشتصد هزار ایرانی در لس آنجلس اقامت دارند.

 

وضعیت مهاجران ایرانی

 

حضور ایرانیان در لس آنجلس بیش از هر جای دیگر شهر در محله وست وود به چشم می خورد که تعداد بسیار زیادی مغازه و رستوران و آرایشگاه و ... ایرانی در آن به چشم می خورد.

وست وود از محله های گرانقیمت لس آنجلس است و در مقیاسهای لس آنجلسی، با هالیوود و بورلی هیلز که ستارگان سینما و ثروتمندان در آن زندگی می کنند فاصله زیادی ندارد.

ایرانیهایی که سابقه اقامت بیشتری در لس آنجلس دارند و ایرانیان ثروتمند، اغلب در این محله زندگی می کنند و تعداد بسیار زیادی ایرانی دیگر نیز در سایر محلات شهر پراکنده اند.

این در حالی است که ایرانیان مهاجر عموماً علاقه چندانی به گردآمدن در محله ای واحد و زندگی به صورت جامعه اقلیت ندارد و به نظر می رسد، لس آنجلس تنها شهر جهان باشد که ایرانیان در آن یکجا گردآمده و محله تشکیل داده اند.

نکته جالب در لس آنجلس این است که می توانید در این شهر یک عمر زندگی کنید و تمام امور زندگی تان را بگذرانید بدون اینکه نیازی به زبان انگلیسی داشته باشید.

از خواروبار فروش و سلمانی و چلوکبابی گرفته تا لوله کش و جراح و روانشناس و پیشخدمت، از نوع ایرانی اش موجود است.می شود اخبار را هم از رادیو و تلویزیون و روزنامه ایرانی دنبال کرد.

انواع و اقسام احزاب و دسته جات سیاسی، مسجد و کلیسا و کنیسه و هر چیز دیگری که لازمه زندگی اجتماعی است از نوع ایرانی اش وجود دارد و واقعاً می توان جامعه ایرانی لس آنجلس را کشوری در دل یک کشور دیگر به حساب آورد.ایرانیان را از هر طبقه اجتماعی، مذهب و قومیتی می توان در لس آنجلس یافت.

 

هزینه‌ی حمل و نقل عمومی

 

شهر لس آنجلس دارای یک خط مترو است، اما متأسفانه به تمام نقاط شهر دسترسی ندارد. می‌توانید از دستگاه‌های سکه‌ای یک بلیط یک طرفه و تک‌ نفره خریداری کنید. همچنین می‌توانید یک کارت متروی یک هفته‌ای با قابلیت شارژ مجدد تهیه کنید. با این وجود، اگر شما بخواهید به بیرون از شهر بروید مجبور به استفاده از ماشین هستید، زیرا  لس آنجلس سیستم حمل ونقل جندان  مساعدی ندارد.

 

ماشین اجاره کنید

 

از آنجایی که همه چیز در لس آنجلس به بیرون از شهر گسترش داده شده، برای سهولت در جابجایی به یک ماشین نیاز خواهید داشت. محل‌ اجاره‌ی ماشین در فرودگاه این شهر خدمات خوبی به مشتریانش ارایه می‌دهد که می‌تواند برایتان مفید باشد.

یک کارت سیر و سیاحت در لس آنجلس تهیه کنید

 

اگر قرار است به تماشای مکان‌های زیادی بپردازید این کارت به شما تا سقف بازدید از ۴۰ موزه، شرکت در تورهای گردشی و دیدن جاذبه‌های توریستی تخفیف می‌دهد. وقتی که قیمت این کارت را با بلیط‌های جداگانه مقایسه کنید متوجه‌ می‌شوید که مقدار قابل توجهی در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی خواهد شد.

 

از رفتن به مکان‌های مشهور و توریستی اجتناب کنید

 

اگرچه احتمالا مکان‌هایی مانند هالیوود و بورلی هیلز دو تا از نقاطی هستند که اکثر شما دوست دارید از آن‌ها دیدن کنید، اما باید بدانید که بازدید از این دو مکان هزینه‌ی زیادی را برای شما در بر خواهد داشت.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۹۷ ، ۱۸:۲۲
admin 21

لس آنجلس در زبان اسپانیایی به معنی شهر فرشتگان است و اغلب به صورت مخفف LA  از آن نام برده میشود. لسآنجلس بزرگ ترین شهرایالت کالیفرنیا و دومین شهر پرجمعیت آمریکا پس از نیویورک محسوب می شود. این شهر در غرب آمریکا واقع شده و تعداد زیادی مهاجر از تمام نقاط جهان رو در خودش گنجانده‌ است که ایرانیان مقیم آمریکا هم از این دسته هستند. جمعیت این شهر نزدیکبه 18 میلیون وهفتصد هزار نفره؛ در سال 2015 لس آنجلس در لیست شهرهای پرجمعیت جهان رتبه هجدهمین رو کسب کرد


پس وقتی قصد سفر به این شهر را می کنید باید بدانید که غم غربت را حس نخواهید کرد و هر لحظه که اراده کنید میتوانید یک هم زبان در لس آنجلس پیدا کنید.


هتل:


برای اقامت در هتل ها نباید نگران هزینه هایتان باشید، چرا که به راحتی می توانید هتل های ارزان قیمت و متناسب با بودجه تان را پیدا کنید. مثلا  هتل هیلتون لاکس نورث | Embassy Suites by Hilton LAX North، هتل دبل تیری هیلتون سانتا مونیکا | DoubleTree Suites by Hilton Santa Monica، هتل هیلتون لس آنجلس | Hilton Los Angeles Airport، هتل بورلی هیلز | The Beverly Hills Hotelو هتل فیرمونت میرامار | Fairmont Miramar Hotel & Bungalows 


غذا:


در لس آنجلس با تنوع غذایی بسیاری رو به رو خواهید شد، حس دیگری که این شهر دارد ارزان بودن غذاهای ایرانی است. در لیست غذایی شما از انواع فست فود ها و سرخ کردنی ها می تواند قرار بگیرد. فست فود In-N-Out Burger، رستورانEggslut، رستوران فیلیپ اورجینال | Philippe the Original، رستوران بازار جوز آندرس | The Bazaar by Jose Andres، رستوران ای وی | The Ivy و رستوران Brent's Delicatessen از جمله رستوران های خوب این شهر هستند.


بهترین سرگرمی های لس آنجلس:


بازدید از بلوار Sunset

بلوار سانست(sunset) شاید یکی از معروف‌ترین خیابان‌های جهان باشد. نام‌های دیگر این بلوار the strip یا Sunset Strip است. اکثر کمپانی‌های هالیودی دفتر کار خود را در این خیابان دایر کرده‌اند.(چارلی چاپلین در این بلوار زندگی می‌کرده است)

 

گشت و گذار در شهر قدیمی پاسادنا

شهر تاریخی پاسادنا در نزدیکی مرکز شهر لس آنجلس قرار دارد و پر از رستوران و فروشگاه است. اگر دنبال شب‌نشینی و خوش‌گذرانی هستید می‌تواند انتخاب خوبی برایتان باشد.

شرکت در تور استیودی هالیوودی Universal

این استودیو معروف تور‌هایی برای بازدید از چند محل از جمله خیابان‌های شهرک ‌سینمایی و دکور‌های به جا مانده از فیلم‌ها و تعداد بیشتری را به قیمت مناسب پیشنهاد می‌دهد.

قدم زدن در ساحل

سواحل این شهر مکانی عالی برای قدم زدن، تماشای مردم یا دراز کشیدن زیر آفتاب است. ساحل ونیز و سانتامونیکا دوتا از بهترین سواحل لس آنجلس هستند.

بازدید از موزه‌ی گِتی(Getty)

معماری بنای موزه‌ی گتی به حدی زیباست که شما را مسحور خود خواهد کرد. این موزه نمایشگاه هنری بسیار خوبی دارد. به جز این موزه شما می‌توانید در سطح شهر بچرخید و از دیدن معماری‌های پراکنده در آن دیدن کنید که احتمالا نقطه‌ی عطفی در سفر شما به لس آنجلس خواهد بود.

تماشای بلوار هالیوود

بلوار هالیوود اخیرا دستخوش نوسازی شهری شده است. تماشای پیاده‌روهایی که ستارگان مشهور در آن قدم زده‌اند خالی از لطف نخواهد بود.

بازدید از کتابخانه‌ی هانتیگتون

احتمالا وقتی به لس آنجلس سفر می‌کنید کتاب اولین چیزی نباشد که به آن فکر می‌کنید! اما این شهر کتابخانه‌ای بزرگ با طراحی زیبا دارد که شامل باغ‌های ژاپنی و چینی می‌شود. مهمتر از همه گنجینه‌ی با ارزشی است که در این کتابخانه وجود دارد و شامل کتاب‌هایی خطی همچون قصه‌های کانتربری و انجیل مقدس گوتنبرگ است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۹۷ ، ۱۸:۱۸
admin 21

اگر در ایران بخواهید نسبت به خرید، فروش یا رهن و اجاره ی یک ملک مسکونی یا تجاری اقدام کنید، شیوه ای جز همان شیوه ی سنتی مرسوم پیش رویتان نیست، یعنی شما ناچارید، اطلاعات ملک تان را با چند مشاور املاک در محدوده ی خود در میان بگذارید و با واسطه گری آن ها به فروشنده، خریدار یا مستاجر متصل شوید. این پروسه مشکلات بسیاری را در پی دارد، مثل حق مشاوره ی بالای برخی از املاکی ها، زد و بند های مالی با یکی از طرفین معامله، به ویژه در املاک لوکس و گران قیمت، طولانی شدن پروسه ی کار و....


در اغلب کشورهای پیشرفته از جمله آمریکا سیستم جدیدی راه اندازی شده است که نیاز افراد به مراجعه ی حضوری به مشاروین املاک را به حداقل خود رسانده است. در این سیستم جامع اطلاعاتی، هر کس که قصد انجام معامله ی ملکی دارد؛ با انتخاب یک مشاور تلفنی، می تواند در کمترین زمان به نتیجه ی مطلوب خود برسد. مشاورین املاک در آمریکا که دارای مجوز های لازم از دولت ایالتی هستند، با مراجعه به سامانه ی جامع اطلاعاتی می توانند اطلاعات هر ملکی را در سراسر آمریکا به شما ارائه دهند. پس لازم نیست که برای خرید یک ملک در ایالت دیگر، حتما به شکل حضوری اقدام کنید.


اگر مشاور منتخب شما، تجربه و مهارت کافی داشته باشد می تواند از این سیستم جامع بهترین استفاده را داشته باشد. فقط کافیست شما مشخصات مد نظرتان را اعم از متراژ امکانات، ویو، دسترسی و قیمت مد نظر را با مشاور در میان بگذارید تا در اسرع وقت ملک مورد نظر برای خرید یا اجاره به شما معرفی شود. چنین پروسه ای صرفه جویی در وقت و پول به حساب می آید و می تواند جلوی اتلاف انرزی مضاعف را از شما بگیرد.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۹۷ ، ۱۸:۱۴
admin 21

همانطور که در همه جای دنیا مرسوم است، مشاورین املاک اگر خریدار را به فروشنده متصل کنند و بتوانند ملکی را بفروشند یا برای مشتری شان ملکی را خریداری کنند، درصدی از پول فروش یا خرید آن ملک را به عنوان پورسانت دریافت می کنند. این سهم در آمریکا معمولا بین سه تا چهار درصد از کل مبلغ معامله را شامل می شود. اما امروزه در آمریکا به دلیل کاهش قیمت مسکن، صاحبان املاک به این نتیجه رسیده اند که به جای پرداخت سود سه درصدی به مشاورین املاک که کارکرد چندان مفیدی هم ندارند، خودشان شخصا برای فروش یا خرید ملک اقدام کنند.


بخشی از این افراد با طراحی پوستر ها و بنر ها و ارسال ایمیل های تبلیغاتی در صدد جلب نظر خریدارن املاک هستند و به طور کامل می توانند نقش یک مشاور املاک را برای خریداران مختلف ایفا کنند. چنین پروسه ای در سال های گذشته بسیار کم و نادر بوده اما در سال های اخیر به شدت فزونی گرفته است.


فروشندگان املاک به راحتی به ارائه ی توضیحات مختلف در خصوص بنا می پردازند، اتاق ها، آشپزخانه، بالکن و انباری را به خریداران نشان میدهند و درباره ی امکانات بنا توضیح می دهند، حتی گاهی از مهندس معمار ساختمان مد نظر هم در جلسات شان استفاده می کنند تا در خصوص تجهیزات به کار رفته، روند ساخت سازه و غیره به مشتری توضیح دهد. در چنین جلساتی حتی درخواست های مشتری برای ایجاد تغییرات در ساختمان نیز مورد بررسی های فنی قرار می گیرد و با صلاح دید مهندس معمار پذیرفته یا رد می شود.


این دسته از مالکین اذعان می کنند که فروش بی واسطه و مذاکره با خود مشتری می تواند به انجام یک معامله ی خوب و رضایت بخش ختم شود.


با این حال معمولا فروشندگانی که زمان در فروش ملک برایشان اهمیت بیشتری دارد تا فروش به بالاترین قیمت، با مراجعه به یکی از دفاتر مشاوره ملکی ملک خود را به آن دفتر برای فروش ارجاع می‌دهند. این دسته از افراد معتقدند که وقت این را ندارند تا در نقش یک فروشنده دوره گرد ظاهر شوند.


در این بازار کساد فروش مسکن، عده ای فروشندگان برای اینکه ملک خود را به سرعت به فروش برسانند، دست به ابتکارات جالبی می زنند. تغییر دکوراسیون منزل، اصلاح خرابیهای ساختمان، تلاش برای زیباتر جلوه دادن ساختمان و بزرگتر جلوه دادن اتاق خواب ها یا آشپزخانه و سر وسامان دادن به فضای سبز جلوی منزل از این دست اقدامات هستند.


بر اساس آمارهای رسمی، در سال ۲۰۰۶ بیش از ۲۰درصد از خریداران و فروشندگان مسکن در آمریکا بدون کمک مشاور ملکی خانه خود را خریده‌اند یا به فروش رسانده‌اند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۹۷ ، ۱۸:۰۴
admin 21